הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד תוכנית להקמת רובע מגורים חדש במערב כפר יונה

התוכנית כוללת 7,500 יחידות דיור לצד פארק רובעי שישתרע על שטח של כ-160 דונם ופארק עירוני שישתרע על שטח של כ-360 דונם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תוכנית להקמת רובע מגורים חדש במערב כפר יונה הכולל 7,500 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, 500 דירות יוקצו עבור דיור ומוגן ו-1,500 יוקצו עבור דירות קטנות. זאת בכדי לאפשר היצע רחב של יחידות דיור עבור אוכלוסייה מגוונת.

 

התוכנית תתפרש על פני שטח של כ-1,500 דונם וממוקמת ממערב ליישוב הבנוי הקיים, מצפון לפרדסיה וממזרח לאזור תעסוקה העתידי שמתוכנן לעיר, שגובל בכביש 4. מדובר בתכנית התואמת את תוכנית המתאר הכוללנית לפרוייקטים החדשים בכפר יונה, שהוחלט על הפקדתה באפריל השנה.

 

הדמיית תכנית מערב כפר יונה.  קרדיט: משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ

 

במרכז רובע המגורים החדש, יוקם פארק רובעי אורכי מצפון לדרום על שטח של כ-165 דונם. הפארק יקשר את כל חלקי הרובע ויחבר את האזור הבנוי של העיר ממזרח, עם פארק עירוני גדול שמתוכנן ממערב, זאת באמצעות רשת מעברים להולכי רגל ושבילי אופניים. ממערב לרובע המגורים, מתוכנן פארק עירוני נרחב על שטח של כ-390 דונם. בתחום הפארק, יוקמו מתקני ספורט, מתקנים לפיקניק וכן שני מוקדים להסעדה ובילוי.

 

אופי הבינוי יהיה כך שבצמוד לפארק מתוכנן פרוייקט בנייה של מבני מגורים של עד 6-9 קומות, במרכז המתחם מתוכנן בינוי בגובה של 10-15 קומות ובשולי הרובע בניה גבוהה יותר של 15-19 קומות. לאורך ציר העצמאות תותר בנייה עד 20 קומות וחזית מסחרית. במזרח התוכנית, בצמוד למרקם הבינוי הקיים, מוצעת "שדרת החינוך" הכוללת מבני ציבור בהם גני ילדים, בתי ספר ומוסדות ציבור לצרכי תרבות, דת ורווחה.

 

במרכז התכנית עובר רחוב העצמאות (דרך 57 הקיימת), שהופך מדרך ארצית לדרך מקומית. לאורך הרחוב ישנו מרכז עירוני חדש, הכולל מסחר, מבני ציבור וגנים ציבוריים המקושרים לפארק הרובעי. שטחי מסחר נוספים שוכנים לאורך רחוב וייצמן ובחלקה הדרומי של התוכנית על מנת לאפשר נגישות טובה לצרכי המסחר השכונתיים. במפגש בין רחוב העצמאות עם הפארק הרובעי, ישנה הפרדה מפלסית ומעבר תת קרקעי להולכי רגל, שמנצל את הטופוגרפיה הטבעית ושומר על מבטים פתוחים במפלס הרחוב.

 

בהיבט התחבורתי, מערך הדרכים במתחם ממשיך את הדרכים הקיימות בכפר יונה. בנוסף, התוכנית כוללת מערכת שבילי הולכי רגל ורוכבי אופנים, המחברת בין חלקי הישוב אל המרחב הפתוח מצפון, מדרום וממערב וכן לאזור התעסוקה, לבית העלמין ולפרדסיה. עוד מוצע במסגרת התוכנית תוואי לתחבורה ציבורית ומסוף תחבורה.

 

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד ציינה כי "התוכנית מניחה תשתית תכנוני ארוך טווח להתפתחות העיר, ע"י מתן היצע יחידות דיור איכותי ומגוון לצד מבני ציבור ופארקים. זאת כדי להבטיח איכות חיים מיטבית לכלל תושבי כפר יונה".

 

התוכנית הינה ביוזמת עיריית כפר יונה ונערכה ע"י משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.